Calabasse



Dagen inleddes med en textlektion. Ämnet har blivit mycket mer tilltalande nu när MK09 sitter som redaktion för Zappa (skoltidningen). Just nu skriver jag om "calabasse", en grupp som utövar Västafrikansk dans och musik samtidigt som de jobbar pedagogiskt i skolor runt om i landet. Det är ett mycket fascinerande projekt som verkligen gör skillnad i exepelvis skolklasser med bristande gruppdynamik. Läs om det på http://www.calabasse.se/. Den här gruppen kommer jag själv ingå i så småning om. Ni hörde rätt, jag har fått ett JOBB! Må så vara ett skapligt oregelbundet sådant, men ett jobb är alltid ett jobb! Det är t.o.m något jag skulle ha ställt upp på gratis, men jag blev erbjuden någon slags ersättning på ett okänt belopp. Och då tackar man självklart inte nej som "fattig" student! Nästa repotage kommer att handla om min rysslandsresa. Som jag troligtvis kommer att skildra här på min blogg också!

 


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Fasiken vad härligt glad jag blir...du kan ju massor om gruppdynamik och passar perfekt i denna grupp! Lycka Till!

2010-09-04 @ 00:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0